By: wex ganu

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  3  4  5  6  7  [8]  9  >  >>]    [Archive]
Thursday, 28-Jul-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Ari ke dua di Beijing

Basikal pengankutan utama
kerusi dari jed
mane ilang tangannya???
View all 30 photos...
Penat sungguh pada hari kedua...
tinggi nak mampus tembok dia...
gegor kepala lutut aku...
tapi aku puas hati...
aku naik doh tembok china...
hahahaa...
jgn jelous..
tengok laa gambo aku sampai abis


Wednesday, 27-Jul-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Ari pertama di beijing

Kedai buku
Jalan pinag sebatang
Menara
View all 17 photos...
Lawatan perdana telah bermula...
Bersama-sama ini akan dilampirkan gambar-gambar untuk rujukan tuan puan
Tukaran wang asing setelah tambatan ringgit dibuka ialah
RM 1000 = Yuen 2000.
Abis pitih aku...
mampus laa...
bulan nie makan meggi laa...


Tuesday, 26-Jul-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Suatu petang di Zie Korner

 
 
 
View all 6 photos...
Dok sempat nok cite, tgk sendiri laa...
Nok g jalan2 nie..











Monday, 25-Jul-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Kisah Abang Topi Kuning Berjalan-jalan

comelnye dia
nak test laa
 
View all 6 photos...
Pada suatu petang...
ada seorang abang yang memakai topi kuning berjalan jalan di tepi pantai....
bersama-samanya seorang teman yang memegang sebiji kamera untuk mengambil
gambar keindahan alam...
di pantai ini,setiap hari jumaat ada pesta bundle di mana pelbagai jenis
barangan bundle boleh didapati disini.

Sedang elok-elok abang topi kuning berjalan...
terpandang lah sebijik kasut yang agak menarik perhatiannya...
lantas...tanpa membuang masa abang topi kuning mengetest kasut tersebut...
"wahhhh.....macam menarik" bisik hati kecil abang topi kuning itu.
setelah meneleknye dengan sepuas hati..
abang topi kuning mangambil keputusan untuk membeli kasut tersebut.
maka mula la agenda tawar menawar.
*disini tercatat sebagaimana dirakam oleh jurukamera.

<abang topi kuning> kasut nie brape bang?
<abang penjual kasut> murah je bang,40 rial.
<abang topi kuning> murah laa skit bang....
<abang penjual kasut> dah murah laa tu bang,kita bukak harga dia 85 rial tu.
<abang topi kuning> alaa bang..bagi laa skit lagi...nak beli stokin lagi nanti...
<abang penjual kasut> ErmM....ok laa..abang bagi RM 35,lebih 5 rial tu wak beli laa stokin.
<abang topi kuning> ok bang...amik laa nie bang..halal ek...abang laa best skali...
<abang penjual kasut>

Selepas tamat agenda tawar menawar..abang topi kuning itu berjalan-jalan lagi..
Dengan tiba-tiba terpandanglah sebuah kereta keba ( Bukan name salah seorang cameraman muda yang sedang meningkat naik tu ).
Apa lagi..tanpa membuang masa..berpossing laa abang topi kuning itu. * rujuk gambar 4 * dan sisipan gambar yang akan datang..

Setelah penat melihat kereta kebal yang ada...
abang topi kuning meneruskan perjalanan menikmati permandangan..
"seakan-akan pernah kulihat, tapi di mana yaa..", getus hati kecil bila terpandang 4 org makhluk yang sedang bersiar-siar,bergumbira macam dunia ini milik mereka yg empunya,gelak ketawa diselangi gurau senda menarik perkatian abang topi kuning...

<abang topi kuning> 0ooo...mu dari mane?
<abang naik honda> mane lagi bang...ngerek laa nie..
<abang topi kuning> nie budak mane mu jumpe nie?
<abang naik honda> haa..nie laa awek'z kustem.
<abang topi kuning> ek...cukop umor dok lagi nie
<abang naik honda> cukop doh laa..kalu dok dok kan org ngerek sampai ke kuantan
<abang topi kuning> budok mane nie???
<abang naik honda> budok klate bee..
<abang topi kuning> ek...kalu gitu kawe klate gok lee...
<abang naik honda> bakpo lak bee??
<abang topi kuning> hehehe...sajo jo....ok laa beee...kawe g dulu..demo g laa derap..
<abang topi kuning> doh tok sir wi ke bee so ko?
<abang naik honda> bee nok hok mano??hok sebeloh kawe nie hok kawe doh
<abang topi kuning> hok rendang nie..
<abang naik honda> kalu rendan nie bleh laaa..namonyo noor..
<abang topi kuning> ohh..noor...seringkas n serendang tuanpunya bade laa...
<abang naik honda> heheheee...
<abang topi kuning> dok g laa derap nung..bee tok sir kacau laa...ngerek moleh deh...bye..daaa
<abang naik honda> bereh beee...bye bee...

Hilangnye kelibat mereka berempat, abang topi kuning meneruskan percucian matanye....
Setelah agak lame...tiba2 terlihat satu tumbuhah yang selama ini menjadi igauwan....
" rasa cam kenal je" detik hati kecil abang topi kuning...
setelah lama memikirkan proses kejadian produk dari tumbuhan itu....
abang topi kuning itu berlalau sambil bercakap sendirian.

AKU TELAH MEMBANTU MENANAM POKOK TEMBAKAU
DENGAN MENGISAP ROKOK

sekian.

hahahaaaa....bengong punya wex ari nie...dok makang pagi laa...parents aku g kl seminggu..siang aku..jd bujang laaa minggu nie....










Sunday, 24-Jul-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Kesenian Melayu

 
 
 
View all 5 photos...
Tradisi...
Lambang Kemelayuan....
Keindahan Pembuatan...
Warisan Nusantara......

Semuanya hanya tingal kenangan dan akan menjadi sejarah......
Sejarah yang sangat berharga dan khazanah melayu yang sangat tinggi nilainya....
Adakah hilang begitu sahaja???
Adakah pupus ditinggal masa???
Adakah menjadi dongengan di bagi anak cucu kita???

Hanya sebagai ingatan...


[<<  <  1  2  3  4  5  6  7  [8]  9  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net